Kaydan :26 Ekim Hasta Hakları Günü nedeniyle açıklama

Hastaların hakları kadar sorumluluklarının da bulunduğuna dikkat çeken Hasta Hakları ve Hasta Hizmetleri Direktörü Yeliz Kaydan, 26 Ekim Hasta Hakları Günü nedeniyle açıklamada bulumdu

 Kaydan :26 Ekim Hasta Hakları Günü nedeniyle açıklama
 Kaydan :26 Ekim Hasta Hakları Günü nedeniyle açıklama Engin Kaşdaş
Bu içerik 97 kez okundu.

 

Hasta Hakları ve Hasta Hizmetleri Direktörü Yeliz Kaydan, 26 Ekim Hasta Hakları Günü nedeniyle yaptığı açıklamada, hastaların hakları olduğu kadar sorumluluklarının da bulunduğuna dikkat çekti.


26 Ekim Hasta Hakları Günü olarak belirlenmesinde hasta hakları uygulamalarının aktif hale getirilmesi ve bu konudaki duyarlılığın artırılmasının amaçlandığını belirten Özel Ata Sağlık Hastanesi Hasta Hakları ve Hasta Hizmetleri Direktörü Yeliz Kaydan, 1998 yılındaki Hasta Hakları Yönetmeliği ile hasta hakları önemli bir boyut kazanıldığını söyledi. Kaydan, “Tıp insanın insana acıma dürtüsünden doğmuştur. Sağlık çalışanlarının da temel motivasyonu budur. Hasta hakları çalışmalarında amaç hekimleri suçlamak, sağlık çalışanlarının işini zorlaştırmak değildir. Amaç hastalarımızın ve hasta yakınlarının daha nitelikli, daha kaliteli, daha güzel sağlık hizmeti almalarını sağlamaktır. Bir takım hak ihlalleri, mağduriyetler ortaya çıktıktan sonra olayları cezai hukuka intikal ettirmek yerine sorunların ortaya çıkmaması için gereken önlemleri almaktır” dedi.


Hastanelerin kurulduğu andan itibaren hasta hakları biriminin aktif olarak çalıştığını ifade eden Kaydan, "Hastalarımız birimimize rahatlıkla ulaşabilmektedir. Müracaatlarını yazılı ve sözlü olarak yapmaktadırlar. Her servis katında ve polikliniklerde hasta hak ve sorumluklarını anlatan bilgilendirme broşürleri bulunmaktadır. Sorunlar anlık çözülmektedir. Çözümü zaman alacak bir sorun varsa, çözümünün takip edilip hastaya geri bildirimi yapılmaktadır. Hastalarımız objektif olarak hasta memnuniyet anket yoluyla da görüş ve önerilerini bildirmektedirler. Hasta hakları birimlerinin hasta ile sağlık çalışanı arasında denge kurmada rolü çok önemlidir. Sağlık çalışanının kendini güvenli hissettiği bir ortamda sağlık hizmeti sunması hasta memnuniyetini de artırmaktadır" diye konuştu.


Hastaların hakları kadar sorumluluklarının da bulunduğuna dikkat çeken Kaydan, şunları söyledi:
"Hastalıklarıyla ilgili kullandığı ilaçlar, hastalığının gidişatı ile ilgili bilgilerin eksiksiz verilmesi, hekimin verdiği tavsiyelere birebir uymak, hastane kurallarına uymak, diğer hasta ve yakınlarının haklarına saygı duymak gibi hastaların sorumlulukları vardır."

Kaynak:milliyet

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
ABD'de kiliseye saldırı :26 kişi hayatını kaybetti
ABD'de kiliseye saldırı :26 kişi hayatını kaybetti
Süper Lig’de son puan durumu !
Süper Lig’de son puan durumu !